Carboluce logo
IL MESMERICO CINEMA DELLA STRADA
 
think watch talk socialize press
 
Mattatoio Poster  

STARDUST MEMORIES

A film by Chloè Barreau
Language: Italian
Length: 64'
 

Il racconto metropolitano e romantico di una parigina a Roma, raccontato con una videocamera a cavallo tra la fine degli anni '90 e il 2000. Come una protagonista di Giovani, Carini e Disoccupati (Reality Bites, 1994), Chloé ci racconta la sua storia alla scoperta dello Stardust, luogo magico di incontro tra amici, artisti e musicisti nel cuore di Trastevere.
La regista usa la camera a mano libera, si confida e ci presenta i personaggi che sono entrati nella sua vita, le loro storie e gli amori, creando un footage di momenti reali che hanno i contorni di un'opera cinematografica, riuscendo a creare un vero coinvolgimento emotivo.

The metropolitan and romantic tale of a parisian girl in Rome, filmed with a video camera at the turn of the late 1990s and 2000. As a protagonist of Reality Bites (1994), Chloé tells us the its history to discover the Stardust, a magical place where friends, artists and musicians meet in the heart of Trastevere.
The director uses the freehand camera, confides and presents us the characters that has met in her life, their stories and loves, creating a footage of real moments that have the contours of a cinematographic work, creating a true emotional involvement.

 
INTERVISTA